Persbericht verzorgen dan zijn dit aandacht punten.

Weet wat u wilt gaan vertellen en aan wie, uw doelgroep. Gebruik een heldere tekst en draai er niet omheen. Schrijf in begrijpelijke taal en soms is het verstandig om niet te veel uit te wijden.
Wat – Waarom – Waar – Wanneer – Wie

Titel persbericht
Geef je bericht een pakkende titel die als het kan alles omvat. Vooral geen volzin gebruiken.
Korte omschrijving.
Geef in paar regels weer waar uw persbericht over gaat. Een samenvatting van het artikel.
Het persbericht
Kies voor een duidelijk opbouw van uw artikel, het hoeft geen essay te worden. U wilt u doelgroep informeren en daarvoor moet u weten dat niet alles gelezen wordt. Dus een bondige tekst met geen gedraai werkt het beste.
Waar
De locatie waar het event of anders plaats vindt.
Wanneer
Als een datum belangrijk is vergeet die dan niet te checken en te vermelden.
Wie
Laat weten wie u bent en verantwoordelijk voor de inhoud. Vooral in het persbericht de wie voorbij laten komen is goed voor het vertrouwen.
Eindig altijd met daar waar men meer informatie kan vinden over het onderwerp in het persbericht.
Foto
Een veel zeggende foto van goede kwaliteit is altijd een prima aandacht trekker.

Als laatst meldt via een aantekening voor de redactie waar zij meer informatie kunnen krijgen.
Weet dat het nooit zeker is dat je persbericht geplaatst gaat worden. Nabellen is helemaal geen vreemde zaak. Indien mogelijk spreek een journalist aan in het begeleidende briefje bij het persbericht. Let op wanneer de redactie een deadline heeft.

Voor meer informatie over evenementbegeleiding kun je mij, Jos de Geest, altijd bellen 026 364 37 61

Dit bericht is geplaatst in Communicatie - PR. Bookmark de permalink.