Evenement promotie

Het komt steeds vaker voor dat evenementen, concerten en voorstellingen moeite hebben met de kaartverkoop. Corona heeft er flink in gehakt. 
Slechte voorverkoop en uiteindelijke kaartverkoop kan er voor zorgen dat het een negatieve uitwerking heeft op het voortbestaan van evenementen, voorstellingen en concerten.

Ik heb wel wat tips die je misschien zou kunnen gebruiken.

Op de eerste plaats zorg voor een goed communicatie/promotie plan, die voorkomt dat er een stille periode ontstaat op weg naar je evenement.

Gebruik social media en niet alleen om je eigen relaties te vragen om aandacht, maar adverteer in de regio en bij je doelgroep. Vooral lokale en regionale evenementen hebben hier baat bij.

Kom met een heldere aansprekende layout van je communicatie, zodat je mogelijke bezoeker een herkenning heeft.

Early Bird is prachtig voor een start, maar regelmatige aandacht is belangrijk. Wees creatief en kom met aansprekende acties. Tease met regelmaat de inhoud van je evenement. Doe dat niet met alleen maar totaal posters. Want niet iedereen vindt alles leuk. Zorg voor brede aandacht.

Zoek je doelgroep(en) op. 

Absoluut niet een nood oproep doen zoals “Als u nu kaarten koopt voor uw vrienden of relaties dan zijn we uitverkocht”. Dat geeft een negatief vertrouwen in het evenement. Voor nu en zeker in de toekomst.

Jos de Geest

Dit bericht is geplaatst in Communicatie - PR. Bookmark de permalink.