Aan de hand van het onderstaande voorbeeld laat ik zien hoe je niet moet omgaan met een van communicatie mogelijkheden als een nieuwsbrief.
Bel me, Jos de Geest, voor als je mij ondersteuning wenst.
Het is toch fijn om het maandelijkse blad van je club te mogen. Lezen wat er is gebeurd en wat er te gebeuren staat.
Ook deze keer viel het clubblad op mijn deurmat. Nadat ik het gedrukte exemplaar had uitgepakt en de gekleurde voorkant om had geslagen, kwam de grauwe massa mij tegemoet. De grote hoeveelheid letters werd amper onderbroken door een gepast plaatje. Er was eigenlijk helemaal geen lay-out die de misschien wel belangrijke of interessante tekst onleesbaar maakte.
Dus geen kritiek op tekst of taal gebruik, want ik kwam niet door de grijze massa van letters.
De reactie van clubleiding was simpel. “Joh, maak je niet druk het is maar een blaadje van de club.”
Hoe dom kun je zijn als je zo omgaat met de communicatie. Heel dom dus!
Je bent dus niet in staat om de waarde van een clubblaadje in te zien en misschien wel de waarde van de lezer, je clublid.
Jos de Geest
Contact